Adina Necula

Concept-store-uri si o noua era in moda

Posted on: 13 Ianuarie 2010

Astazi am atacat un subiect delicat intr-un material amplu care sper sa va ridice (macar) cateva semne de intrebare privitoare la directia in care se indreapta moda la ora actuala. Despre concept-store-uri si noile modele de business in moda puteti citi aici. Mai jos aveti un fragment din articol:

Intr-un mediu economic a carui dinamica cu greu poate fi prevazuta la ora actuala, noi modele de business sunt aduse in prim-plan, in speranta de a propune clientilor alternative viabile la shopping-ul “de Mall”. Prin urmare astazi am decis sa va vorbesc despre “concept-store-uri” si despre importanta acestora in spatiul modei, aflat in cautare de noi resorturi menite sa serveasca regandirii unui intreg sistem zdruncinat de criza economica.

Anul 2009 a adus cu sine, pe langa un lant de falimente si disponibilizari de personal, o adevarata avalansa de lansari de magazine. Magazine care in comunicatele de presa atent elaborate de catre oamenii de PR, au fost prezentate fara drept de apel drept concept-store-uri.

Cursul euro se afla pe culmi nemaivazute, insa in Bucuresti lumea buna se aduna pentru a ciocni un pahar de sampanie cu ocazia deschiderii unui nou magazin concept aproape in fiecare luna.

Cu toate acestea concept-store-urile bucurestene nu au reusit sa castige nici macar o mica parte din clientii Mall-urilor si asta pentru ca target-ul vizat a inregistrat foarte bine frazele din comunicatele de presa si gandindu-se la bugetul limitat si-a dat seama ca “exclusivist”, “concept store” si “rafinament” inseamna haine scumpe cu preturi “ajustate” de chiriile platite pentru situarea in centrul Capitalei (si nu numai).
Dintr-o experienta de shopping interactiva, asa cum se prezinta in Paris, Milano sau New York concept-store-urile, antreprenorii romani au preluat doar forma fara a avea grija la modul in care se prezinta fondul. O vitrina mai larga, doua cabinete din sertarele carora ies la iveala o pereche de manusi cu logo sau o curea, peretii rotunjiti sau tavanul fals, nu transforma un spatiu intr-un concept-store.

Concept-store-urile asa cum au fost ele gandite si implementate in marile capitale ale lumii, au la baza o strategie de brand atent gandita de o echipa numeroasa alcatuita si din specialisti ai birourilor de tendinte.

Acestia din urma, pe baza studiilor intreprinse pe esantioane reprezentative de populatie de-a lungul mai multor luni sau chiar ani, pot veni cu o imagine clara asupra a ceea ce isi doreste clientul de la un magazin, asupra stilului sau de viata si a dorintelor exprimate in comportamentul de cumparare.

Cand toata aceasta imagine capata unitate si este integrata cu valorile unui brand sau cu un anumit stil de viata ideal, atunci poate fi creionata o prima schita de concept-store.

Asta pentru ca aceste magazine-concept nu sunt menite sa vanda neaparat piesa x sau y, in virtutea faptului ca a aparut in paginile unei reviste glossy importante si nu se mai gaseste in alta parte pe o raza de 20 de km, ci mai ales idei. Idei legate de modul de viata, transpuse in accesorii sau obiecte care sa rezoneze cu ceea ce un anumit segment din populatie isi doreste.

Continuarea aici.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Urmareste-ma la Beyond Beauty Paris

Introdu adresa ta de e-mail pentru a te abona la blogul meu si vei primi update-uri zilnice cu tot ceea ce scriu direct pe mail.

Alătură-te altor 53 de urmăritori

Castigator roblogfest 2010

  • vio: gadgetul asta este senzational, sincer va spun este un "must have", eu personal am testat si ipad-ul unui prieten care si l-a luat in vara din state .
  • Ema: Am avut si eu ocazia sa incerc aceste produse si, in ciuda faptului ca folosesc zilnic numai produse profesionale, am recunoscut calitatea Phyto carei
  • adinanecula: Galaxy Tab-ul era intr-adevar cat se poate de "amprentat" asa cum bine spui, insa are o scuza: numerosii invitati prezenti la lansare nu s-au putut ab

Urmareste-ma la PFW

Follow me on Twitter

Follow me on Facebook

Cu spor si drag

sustin blogosfera feminina

Blog Stats

  • 417,376 hits

Actualizări Twitter

Ianuarie 2010
L M M M V S D
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
%d blogeri au apreciat asta: