Adina Necula

Moda intre concepte si executie

Posted on: 29 Iunie 2010

In postul anterior, promiteam sa dezvolt subiectul colectiile de absolvire la UNAB 2010 si iata ca am realizat acest lucru, intr-un mod care sper sa fie pe intelesul tuturor. Mai jos aveti un fragment al articolului meu, continuarea putand sa o parcurgeti aici.

Moda inseamna sa uiti tot ce ai invatat pe bancile scolii, sa iti golesti mintea de iluziile frumos ambalate cu titlu de curs universitar si sa iti definesti directia pe care doresti sa o urmezi, avand in minte un singur lucru: nu vei putea niciodata reinventa moda, insa intotdeauna o vei putea reimprospata.

De-a lungul secolelor, in moda s-a inventat cam tot ceea ce se putea. In fond si la urma urmei vorbim tot despre haine si despre functia primara a acestora: acoperirea corpului si protectia. Fiecarei perioade deslusite in istoria costumului, i-au fost adaugate elemente simbolice, menite sa confere sens si sa “eticheteze” in scopuri sociale vesmantul. Moda nu a incetat sa provoace si sa incite, iar reactia in fata anumitor imagini a contribuit din plin la evolutia acesteia.

Experimentul in moda, caci despre asta este vorba in esenta, trebuie inteles mai degraba ca pe o modalitate de punere in scena a unor viziuni noi in ceea ce priveste compozitia. Pe fond, sursele de inspiratie nu isi pot trage seva decat din istoria costumului. Ineditul in acest caz, consta in abilitatea designerului de a intelege elementele provenite din trecut, de a le trece prin propriul filtru si apoi de a compune ansambluri vestimentare menite sa readuca in prim-plan, intr-o formula noua si adaptata, forme si siluete percepute ca puncte de referinta in istorie.

Ce se mai poate inventa nou in moda? Odata cu dezvoltarea accentuata a tehnologiei, tesaturile si imprimeurile au atins un nou prag. Materialele au devenit reactive la anumite tipuri de lumina, desenele imprimate surprind prin aspectele tridimensionale si fascineaza prin jocul creat, iar unele vesminte prezinta deja circuite integrate in textile, menite sa semnalizeze modificari ale temperaturii sau ale starii de spirit.

Am facut aceste precizari, pentru a intelege ca orice demers creativ trebuie sa aiba la baza un concept, a carui finalitate nu poate fi perceputa decat printr-o executie care sa demonstreze o directie clara, urmata de o dezvoltare progresiva si sustinuta. Altminteri, intregul efort este condamnat sa ramana intr-un muzeu al amintirilor si al imaginilor cu iz de senzational, insa insuficient de expresive si lipsite de forta necesara pentru a deveni memorabile si capabile sa se transforme.

Continuarea aici.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Urmareste-ma la Beyond Beauty Paris

Introdu adresa ta de e-mail pentru a te abona la blogul meu si vei primi update-uri zilnice cu tot ceea ce scriu direct pe mail.

Alătură-te altor 53 de urmăritori

Castigator roblogfest 2010

    • vio: gadgetul asta este senzational, sincer va spun este un "must have", eu personal am testat si ipad-ul unui prieten care si l-a luat in vara din state .
    • Ema: Am avut si eu ocazia sa incerc aceste produse si, in ciuda faptului ca folosesc zilnic numai produse profesionale, am recunoscut calitatea Phyto carei
    • adinanecula: Galaxy Tab-ul era intr-adevar cat se poate de "amprentat" asa cum bine spui, insa are o scuza: numerosii invitati prezenti la lansare nu s-au putut ab

    Urmareste-ma la PFW

    Follow me on Twitter

    Follow me on Facebook

    Cu spor si drag

    sustin blogosfera feminina

    Blog Stats

    • 417,642 hits

    Actualizări Twitter

    Iunie 2010
    L M M M V S D
    « Mai   Iul »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    %d blogeri au apreciat asta: